Veel interesse in het buitenleven

Veel interesse in het buitenleven en enthousiasme op de Kampeer & Caravan Jaarbeurs. Wakker worden met het geluid van de vogeltjes, genieten van lekker eten in het buitenland en tóch slapen in je eigen bed: ruim drie miljoen kampeerders zweren bij kamperen. De verkoopcijfers van caravans en campers zitten in de lift en ook tijdens de eerste dagen van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs was er duidelijk veel interesse in het buitenleven.

Door het prachtige weer op zaterdag en zondag was het op de beursvloer iets rustiger. Genieten in het nazomerzonnetje gebeurde ook massaal op de Pop-Up City Camping, pal naast de Jaarbeurs. De gelegenheidscamping was weken van tevoren al volgeboekt, door kampeerders die met eigen camper, caravan of zelfs vouwwagen naar Utrecht kwamen.

Prijzen

Tijdens de Kampeer & Caravan Jaarbeurs werd de KCK Caravan en Camper van het Jaar verkiezing weer georganiseerd. Bij de caravans werd de lichtgewicht Dethleffs Coco ‘ANWB Caravan van het Jaar’ en bij de campers mocht de Summit Plus-buscamper van Pössl zich ‘ANWB Camper van het Jaar’ noemen. Buscampers zorgen voor een ware hausse in de camperwereld, door hun compacte afmetingen en multifunctionele inzetbaarheid. Nederland telt inmiddels 107.000 campers – een verdubbeling in tien jaar tijd.

Wereldrecord

Ook de vouwwagen is weer terug van weggeweest: in de afgelopen vijf jaar hebben nieuwe merken zich op de ‘tenttrailer’ gestort, met innovatieve opzetsystemen met bijvoorbeeld luchtslangen. Tijdens de beurs werd zelfs een wereldrecord gevestigd: het opzetten van een Campooz tenttrailer, 99 keer in zes uur: omgerekend slechts 4 minuten per keer.
Dé trend tijdens de Kampeer & Caravan Jaarbeurs is luxe of back to basic: met tenten en stoere daktenten voor op de auto. Tegelijkertijd zijn lattenbodems met comfortmatrassen in de caravan niet meer weg te denken, het eigen toilet behoort al jaren tot de standaarduitrusting en bij de campers is de flatscreen-tv de normaalste zaak van de wereld. Sommige merken hebben zelfs een ingebouwde barbecue, die uit de camper schuift zodra je ‘m hebt geparkeerd.

Forse groei in het buitenleven

Nederland is een kampeerland. Ruim tweederde van de Nederlanders (66 procent) heeft wel eens gekampeerd, zo blijkt uit onderzoek. In eigen land, of daarbuiten. De caravanverkopen stegen dit jaar met 6,7% ten opzichte van vorig jaar, bij de campers is dat maar liefst 22 procent. De kampeerhype gaat deze maand door, want oktober is kampeermaand bij de dealers, die deze maand soms zelfs op zondag geopend zijn. Kijk op camp-to-go.nl voor een overzicht van alle dealers in Nederland.

print
Er zijn nog geen waarderingen opgegeven. Ben jij de eerste?

Wij waarderen je mening!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bevestiging *