Vacalians neemt Vacanceselect & Selectcamp over

Vacalians neemt het Nederlandse Vacanceselect & Selectcamp over. De Europese kampeeraccommodatie verhuurders hebben besloten samen te gaan om zo hun posities te versterken. Dankzij de nieuwe alliantie ontstaat een portfolio van ruim 27.000 campingaccommodaties, meer dan 1.400 bestemmingen en een bestand van ruim 28 miljoen online bezoekers. Dankzij de nieuwe samenwerking ontstaat in één klap een van de grootste Europese organisaties op het gebied van verhuur van kampeeraccommodaties. Het Nederlandse kantoor van Vacanceselect & Selectcamp in Alkmaar wordt uitgebreid tot een van de twee hoofdvestigingen van de Frans-Nederlandse alliantie. Van hieruit zal de consumentbewerking voor Noord-Europa worden aangestuurd en geïntensiveerd. Het andere hoofdkantoor zetelt in Zuid-Frankrijk.

Internationaal samengaan Vacalians en Vacanceselect & Selectcamp

Huidig directeur en eigenaar Loek van de Loo zal toetreden tot de Raad van Commissarissen. Zijn zoon Alessandro neemt plaats in de Raad van Bestuur. Huidig CEO van Vacalians, Christophe Alaux, wordt voorzitter van de Raad van Bestuur. De nieuwe alliantie zal van start gaan na goedkeuring van de Nederlandse, Duitse en Oostenrijkse mededingingsautoriteiten.

Voordelen van de nieuwe alliantie:

Vacalians behoort tot de grootste campinggroepen en -beheerders van verhuuraccommodaties van Europa. Vacanceselect beschikt over een succesvol verkoopapparaat in de belangrijkste Noord-Europese landen. Op deze manier vullen beide bedrijven elkaar aan en ontstaan er nieuwe voordelen. Zo verdubbelt het aantal campings waarmee wordt samengewerkt, neemt het internationale online bezoekersbestand toe tot meer dan 28 miljoen en groeit het klantenbestand via eigen accommodaties en campings tot 1,5 miljoen. De leidende rol in de vakantielanden Frankrijk, Italië, Kroatië, Spanje en Portugal wordt verder versterkt. Daarnaast ontstaat door de nieuwe alliantie een sterk eigen merkenbestand. Het high-end merk Selectcamp zal gaan functioneren naast premium kampeerverhuurlabels Canvas Holidays en Adriatik Kamp. Bovendien zal, met name in het hoofdkantoor van Alkmaar, een versnelling in de ontwikkeling van online marketing en ICT plaatsvinden.

Directeur en eigenaar Vacanceselect & Selectcamp Loek van de Loo:

“Ik ben er trots op, dat na 35 jaar dit goedlopende familiebedrijf deze nieuwe impuls krijgt. Wij hebben nu niet alleen de slagkracht om voldoende te anticiperen op de Europese vakantiemarkt, dankzij de alliantie groeien we in een klap uit tot een van de toonaangevende bedrijven in onze branche. In de nieuwe organisatie gaan we ons in Alkmaar verder toeleggen op de ontwikkeling van nieuwe connectiviteits- en e-commerce tools, zodat we twee keer zoveel campings kunnen bedienen en onze digitale strategie kunnen versnellen. Het merk Selectcamp kan verder groeien in Zuid-Europa en zijn accommodatieaanbod upgraden. Deze samenwerking kon ontstaan door de hartelijke sfeer die ik trof bij het Vacalians-management. We delen dezelfde visie op de bedrijfsvorming, onze ondernemingswaarden zijn nagenoeg gelijk en het portfolio van onze bedrijven vult elkaar uitstekend aan. Het nieuwe groepspotentieel is immens. Ik ben ervan overtuigd dat deze nieuwe alliantie een groot succes wordt.”

Cristophe Alaux, CEO Vacalians:

“Beide partijen versterken elkaar. Het nieuwe gezamenlijke profiel van de – voorheen drie – bedrijven is zeer uitgebalanceerd: we exploiteren 54 eigen campings (onder de naam Tohapi), verhuren premium Mobile homes op campings van partners partnersites (Canvas Holidays, Selectcamp en Adriatik Kamp) en verkopen kampeervakanties direct aan de consument (Vacanceselect). Ons klantenbestand is uniek, een van de grootste in de branche en een van de meest gediversifieerde. Deze alliantie is een game changer. Beheerd door een Frans-Nederlands managementteam, worden onze posities versterkt op alle grote uitgaande en inkomende markten. Het groeiplan dat we hebben uitgestippeld, is ambitieus maar absoluut haalbaar. Het zal vanaf het volgende seizoen, in 2019, zijn waarde gaan bewijzen.”

De nieuwe alliantie in cijfers:
  • € 218 miljoen aan bedrijfsvolume
  • 28 miljoen online bezoekers
  • 1,5 miljoen klanten per jaar
  • 27.000 eigen campingplekken
  • 1.400 campings in portefeuille
  • Glamping-aanbod met meer dan 1.500 lifestyle accommodaties.

Alles weten over de overname

print
Er zijn nog geen waarderingen opgegeven. Ben jij de eerste?

Wij waarderen je mening!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bevestiging *