Stichting De Groene Koepel

Stichting De Groene Koepel, te gast in de natuur (hierna te noemen: De Groene Koepel) is een Nederlandse organisatie die zich inzet voor een duurzame ontwikkeling van groene verblijf accommodatie in Nederland en vlak over de grenzen. Met de focus op natuurbeleving, duurzaamheid, cultuurhistorie en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) werken we aan een aantrekkelijke, toekomstbestendige verblijfsrecreatie, waarbij mensen los kunnen komen van de hectiek van alledag.We zijn ervan overtuigd dat de verblijfsrecreatie duurzamer en met meer oog voor mens en omgeving kan worden ingericht en zetten ons graag hiervoor in via de bij ons aangesloten locaties. Hiermee willen we bijdragen aan een verbeterde, gezonde wereld waarin de mens leeft in harmonie met de natuur. Kwaliteitsbewaking, onafhankelijkheid en innovatie staan hierbij voorop.

Visie
De kampeermarkt staat onder druk. De interesse in toeristisch kamperen en eenvoudige verblijf accommodatie neemt af en die trend zal zich de komende jaren blijven voortzetten. Er zijn te veel campings die hetzelfde aanbieden. Er wordt gestunt met prijzen om gasten te trekken, maar het verhaal achter vele campings is hetzelfde. Het is op dit punt waar we met De Groene Koepel verschil willen maken. In een kleiner wordende markt passen we ons aan de groep mensen die nog wél gaat kamperen. Daarnaast willen we specifieke doelgroepen opnieuw of alsnog interesseren voor het toeristisch kamperen.

Leestip:  Gebruikte auto’s steeds populairder

In de samenleving is er een trend naar meer bewust leven, met oog voor duurzaamheid en een betere omgang met het milieu. Ook is er een toenemend besef van het belang van recreëren in de natuur voor de mentale en fysieke gezondheid van de mens. Daarnaast is er een beweging naar schaalverkleining gaande, binnen de grenzeloze mogelijkheden van het sociale internet. Samenwerken met regionale organisaties en ondernemers is in. Precies op deze punten hebben we de vier kernwaarden geformuleerd van De Groene Koepel: natuurbeleving, duurzaamheid, cultuurhistorie en MVO. Met deze profilering kunnen we aansluiting vinden bij een doelgroep die voldoende groot is (en groeiende) om de locaties en terreinen binnen onze netwerken toekomstbestendig te houden.

In de toekomst streven we naar netwerken met locaties die deze vier kernwaarden in hoge mate uitdragen. De consument weet dat hij bij De Groene Koepel moet zijn voor kwalitatief goede en eerlijke verblijf accommodatie op basis van deze vier kernwaarden. We willen deze consument terug in de natuur krijgen en hem/haar het plezier bieden dat daarmee gepaard gaat. Tegelijkertijd willen we hem/haar en de gehele verblijfsrecreatie inspireren duurzamer om te gaan met mens en natuur.

Leestip:  Aziatische tijgermug een irritante en agressieve mug

Website: De Groene Koepel

Nog geen waarderingen

Wat is je waardering?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in