Kamperen is populairder dan ooit! En dat merkt Kampeerhal Roden, ondanks de lockdown, ook.
De kampeervakantie is bezig met een ongekende comeback en sinds de coronacrisis zijn we nog meer dan ooit aangewezen op ons eigen land. En dat merkt Kampeerhal Roden ook. Ondanks de (gedeeltelijke) sluiting van de winkel, bouwt de kampeerhal verder, stijgt de vraag naar vakantie-uitrusting en wordt er meer verkocht in de beperkte openingsuren.
Dat kamperen al lang niet meer suf is en alleen door senioren wordt gedaan is al langer duidelijk. De laatste jaren maakt kamperen een enorme opmars, ook onder een jongere doelgroep. Daarnaast is kamperen dé manier om coronaproof buiten te kunnen zijn, ontdekten ook veel jongeren en millennials in 2020. Door de lockdowns vierden vorig jaar 5,9 miljoen mensen vakantie in eigen land, een kwart meer dan het jaar daarvoor. Deze extra bezoekers streken vooral neer op campings. Het aantal buitenlandse gasten op campings daalde hard, maar het aantal Nederlandse gasten nam juist met 10% toe. In de grote steden en drukke provincies nam het aantal overnachtingen af, maar juist in de rustige en ruimtelijke provincies in het Noorden nam het aantal Nederlandse gasten toe. Ook het onzekere vooruitzicht op de zomer van 2021 maakt dat veel campings in Nederland nu al zijn volgeboekt.
Kampeerhal Roden
Kampeerhal Roden wil op eigentijdse wijze inspelen op deze trend. De clichés mogen overboord, kamperen in helemaal 2021. En daar zetten de jonge ondernemers Harmjan Poel (34) en Richard Kremer (37) hun schouders onder. Door corona moest de kampeerhal echter al binnen één jaar tijdelijk hun deuren sluiten. Een slechtere timing kon niet voor de ondernemers die met veel inspanningen en hulp van financiers de kampeerhal aan het opbouwen waren. Maar bij de pakken neerzitten, dat is niets voor Harmjan en Richard. Dus kop d’r veur en schouders eronder: tijdens de lockdown de winkel verbouwen en verder perfectioneren. Met een to-do list van zo’n 800 wensen was er genoeg te doen:van klussen en experiences bouwen tot showrooms inrichten en nieuw assortiment inkopen. En niet voor niets. Ondanks het beperkte aantal bezoekers wordt er opvallend veel verkocht. Zo verkocht de kampeerhal afgelopen periode 50% meer dan normaal tijdens deze periode. Het kampeeraanbod is niet alleen ruimer, maar ook diverser, je kunt er vrijwel alles vinden om comfortabel te kunnen genieten van het buitenleven.
Campagne ‘Koning van de Camping’
Om alle inspanningen zichtbaar te maken en het kampeerseizoen positief in te luiden, lanceert Kampeerhal Roden komende maand een knallende campagne die laat zien hoe kamperen anno 2021 ook kan: comfortabel, makkelijk en met plezier genieten van de natuur. In iedereen schuilt een Koning van de Camping. Richard licht toe: “Het vrolijke nummer Koning van de Camping van Gerson Mainvormde de inspiratiebron voor deze campagne. Een treffende frase want met de juiste mindset en uitrusting kan iedereen van kamperen een succes maken. Een koning is onbaatzuchtig en deelt zijn mooie spullen zodat ook anderen kunnen genieten van een goede welverdiende vakantie.” Main, bekend van het programma ‘De beste Singer Songwriter’ en de hits Deejay en Ik weet niet hoe, was meteen enthousiast toen hij werd benaderd voor de campagne. Hij is het gezicht geworden op de uitingen en er is zelfs een nieuwe videoclip opgenomen samen met een groot deel van de medewerkers waarop de Koning van de Camping te zien is. Het doel van de campagne is dat iedere innerlijke campingkoning wordt aangesproken en hier werk van maakt. Geniet, deel je spullen en geniet samen van een onvergetelijke kampeerervaring.
Kremer en Poel hopen dat straks de deuren gauw weer volledig te kunnen openen. De winkel is sinds kort weer geopend voor winkelen op afspraak tot maximaal 50 klanten tegelijkertijd. Maar met 18.000 vierkante meter oppervlakte, is er plek voor veel meer klanten.
Website kampeerhalroden: www.kampeerhalroden.nl