California CONCEPT blikt vooruit op nieuwe buscamper van Volkswagen Bedrijfswagens.
De Volkswagen California is een lifestyle-icoon dat dankzij zijn veelzijdigheid tot de meest succesvolle campers ter wereld behoort. Na ruim 260.000 verkochte exemplaren staat de nieuwste generatie nu in de coulissen. Op de Caravan Salon, die van 25 augustus tot en met 3 september in Düsseldorf wordt gehouden, presenteert Volkswagen Bedrijfswagens alvast de California CONCEPT, een studiemodel dat vooruitblikt op het toekomstige productiemodel. De California CONCEPT is gebaseerd op de lange uitvoering van de nieuwe Multivan, wat betekent dat de aanstaande California groter wordt dan zijn voorganger, de California 6.1. De California CONCEPT wordt gepresenteerd op de stand van Volkswagen Bedrijfswagens in Hal 16 (D52-01).
- Debuut voor California CONCEPT op de Caravan Salon in Düsseldorf
Studiemodel voor nieuwe generatie buscamper introduceert nieuw drie-zoneconcept - Nieuw MQB-platform maakt eHybrid-aandrijving mogelijk, verbetert het rijgedrag en comfort én biedt meer hulpsystemen
- Klaar voor de toekomst dankzij app-integratie en uitgebreide entertainmentfuncties
Een Volkswagen-buscamper is pas een California als hij is voorzien van een hefdak met een stahoogte van twee meter. Dit iconische element wordt al sinds 1988 op alle generaties toegepast – vanaf de eerste California T3 tot en met de California 6.1 van vandaag. Daarom is ook de California CONCEPT van het kenmerkende hefdak voorzien. Alle tradities daargelaten maakt het studiemodel een aantal grote stappen op gebied van toekomstbestendigheid en ontwikkelingen. Zo is de California CONCEPT voorzien van een plug-in hybride aandrijflijn. De mogelijkheid om elektrisch te rijden fungeert als brug naar een wereld waarin duurzame mobiliteit centraal staat. De keuze voor een plug-in hybride aandrijflijn zorgt bovendien voor een grotere actieradius op lange ritten.
Lees hier alles over de California CONCEPT, de voorbode van de nieuwe California.