Time to Momo en eerlijke boekingssite Moonback gaan samen

Marktleider in reisgidsen over steden en de hotelboekingssite zijn een goede match

Vanaf vandaag, 12 september, gaan Time to Momo en Moonback samen verder onder de naam Time to Momo. Het samengaan van beide bedrijven is een strategische keuze gericht op het verwerven van een grotere positie op de stedentripmarkt. Time to Momo is marktleider op het gebied van de (online) reisgidsen over steden. Moonback heeft een boekingssite met uitgebreid hotelaanbod in deze zelfde steden. Reisgids meets boekingssite: het platform voor jouw stedentrip, van de eerste oriëntatie op een stad en een hotel boeken tot ter plekke de stad ontdekken.

Strategische keuze

Time to Momo en Moonback maken de strategische keuze om samen verder te gaan zodat ze op deze manier een grotere positie in de stedentripmarkt verwerven. Beide bedrijven waren hier al actief en samen bieden ze een sterkere toegevoegde waarde voor stedentrippers. De expertise op het gebied van stedentrips van Time to Momo en de kracht van Moonback op het gebied van techniek, design en hotels vormen samen het stedentripplatform. Niels Meijssen, oprichter van Moonback, is de ceo van het bedrijf. René Bego blijft uitgever van de fysieke stedengidsen van Time to Momo, onderdeel van het fonds van uitgeverij mo’media.

Leestip:  NKC - Doek valt voor TOP Caravan & Camper Service
Het platform voor jouw stedentrip

Bij de meeste stedentrips ben je maar even in een stad en hoe haal je dan alles uit je verblijf? Hoe weet je waar je moet zijn? De locals van Time to Momo in meer dan 50 steden hebben het voorwerk al voor de reiziger gedaan. Samen met de redactie zoeken zij uit waar je het lekkerste eten, de mooiste hotspots en de fijnste hotels vindt. En deze staan samen met routes door de leukste wijken overzichtelijk in de stedengids, op de website en in de app.
Op de site vind je per stad overzichtelijk alle informatie die nodig hebt, inclusief een handige kaart met hotels, wijkinformatie en een selectie van locaties die het bezoeken waard zijn. Het volledige aanbod van hotspots, highlights en routes krijg je cadeau als je hotel boekt of kun je aanschaffen als steden-app. Zo geeft iedereen een eigen draai aan z’n stedentrip.

Missiegedreven en steward-owned

Time to Momo heeft als missie de menselijke maat terug te brengen in de reisindustrie. Niets is zo menselijk als een stad. Toch zijn stedentrips vaak standaard en zonder respect voor iedereen die de stad maakt tot wat zij is. Time to Momo laat zien dat het anders kan en werkt met respect voor reizigers, inwoners, hoteliers, restauranthouders en de stad zelf.
Moonback is opgericht als een steward-owned bedrijf, een ondernemingsvorm waarbij stemrecht (macht) en winstrecht (financiële belangen) van elkaar gescheiden zijn. Dit met het idee dat op deze manier de missie de boventoon voert en niet de winstmaximalisatie voor aandeelhouders. Time to Momo zet het steward-ownership voort.

Leestip:  Coolste accessoire op de camping
Over Time to Momo

Time to Momo is gevestigd in Rotterdam en werkt nauw samen met uitgeverij mo’media, de uitgever van de gelijknamige paperback stedengidsen. Het team van Time to Momo, bestaande uit 15 personen, is verantwoordelijk voor alle digitale activiteiten van het merk: reisinspiratie, online hotelboekingen en de verkoop van online routes door de steden. Het bedrijf is actief in meer dan 45 steden in Europa en een aantal daarbuiten. Reizigers hebben de keuze uit meer dan 3.000 hotels, b&b’s en hostels. Zowel het aantal steden als het aanbod blijft groeien.

Website Time to Momo: www.timetomomo.com

Nog geen waarderingen

Wat is je waardering?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in