Carthago tart camperwetten met nieuwe c-tourer integraal en halfintegraal

De Duitse camperbouwer Carthago heeft de serie c-tourers flink opgeschud. De integraalcamper en een halfintegraal met compleet nieuwe plattegrond zorgen voor een frisse wind. De Carthago c-tourer I/T 145 RB LE staat naar keuze op de Fiat Ducato of de Mercedes Sprinter.

Wie kiest voor een camper op de Fiat Ducato krijgt er een met een lengte van zeven meter. De Mercedes Sprinter is achttien centimeter langer. We zijn beide te verkrijgen in een lichtgewichtversie die onder de 3.500 kilogram blijft en in een uitvoering van maximaal 4.500 kilogram. De afgeslankte campers realiseert Carthago door een geheel nieuwe lichtgewichtconstructie.

Beide uitvoeringen hebben achterin enkele bedden met een lengte van twee meter. Achterin is een ruime garage die plaats biedt aan bijvoorbeeld een scooter. De campers hebben een dubbele bodem waar nog meer bagage kan worden opgeborgen.

Leestip:  Mijn Honck Camperbouw maken droomreizen waar

Carthago

Indrukwekkend interieur

Dé blikvanger in deze lange campers is het sanitair. Van de separate douche ende toilet-wastafelcombinatie is één grote badkamer te maken, die ook als kleedkamer kan dienen. De hoekkeuken is uitgerust met een driepitskookstel en en ronde spoelbak. De koelkast van Slimtower heeft een inhoud van 133 liter en bevindt zich aan de overkant. Het woongedeelte is uitgerust met een L-vormige bank en heeft aan de passagierskant een extra stoel.

De geheel vlakke achterwand van de Carthago c-tourer I/T 145 RB LE is helemaal nieuw. De achterlichten zijn erin geïntegreerd en de wand kreeg gebogen hoekstijlen. Daardoor is de camper aerodynamischer en ontstaat er meer ruimte in het interieur.

Carthago c-tourer I/T 145 RB LEDe cabine van de nieuwe Carthago-campers heeft de kleur Arctic White, maar Mercedes-rijders kunnen ook kiezen voor Obsidian Black. Standaard heeft de Fiat Ducato een 140 pk-motor die op te waarderen is tot 180 pk, voor de Mercedes Sprinter is dat respectievelijk 150 en 170 pk. Er is steeds keuze tussen een handgeschakelde zesversnellingsbak of een negentrapsautomaat.

Leestip:  Nieuw uit China: de zes meter lange buscamper Maxus RV 9

Wat de vernieuwde Carthago’s gaan kosten is nog niet bekend.

Bron: NKC

3 REACTIES

  1. Dit artikel is adformatie.
    Er wordt niet uitgelegd wat “grensverleggend” is.
    Het bijzondere zou het interieur zijn. Er is echter maar 1 fotootje van .
    De prijzen zijn onbekend. Dan is hij dus voorlopig ook niet te koop…..
    Het zou me niet verbazen als de afbeelding van de buitenkant een computer rendering is……
    Al met al een nietszeggend stukje lege tekst .

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in