Bij Camptoo houden ze van de vrijheid van een campervakantie. Hun oprichters Joep, Martijn en Roel zijn Camptoo gestart, omdat ze zelf geen camper konden boeken in de zomer van 2014, terwijl er zoveel campers stil stonden op opritten in de buurt. Hun doel is dat mensen zorgeloos op vakantie kunnen en het plezier van het reizen met een camper of caravan in de vrije natuur ervaren. Daarnaast helpt Camptoo eigenaren om geld aan hun bezit over te houden in plaats van dat het geld kost. Het welzijn van hun gebruikers staat hierin voorop, zodat ze samen meer kunnen halen uit alle campers die er zijn.
Om een gezonde en vertrouwde community mogelijk te maken, ondersteunen ze mensen aan beide zijden van de markt, waaronder met het bieden van reisinspiratie, het mogelijk maken van het schrijven van recensies, het verstrekken van o.a. het eigen risico-verlagingsproduct en flexibel boeken, het afhandelen van betalingen en het controleren van de identiteit en het rijbewijs van de huurder. Daarnaast staat hun Customer Happiness-team dagelijks voor de gebruikers klaar om te ondersteunen bij het boeken van het meest geschikte voertuig, tijdens de reis en daarna. Eigenaren kunnen hun camper of caravan verhuren op het moment dat ze deze zelf niet gebruiken en bouwen op een geschikte verzekering en automatische financiële afhandeling.
Zij hebben in de afgelopen jaren vele duizenden reizen mogelijk kunnen maken en veel ervaring opgedaan in het op de juiste manier ondersteunen van de gebruikers in vele diverse omstandigheden. Zij werken elke dag met hun team, bestaand uit o.a. ontwikkelaars, online service specialisten, community managers en de klantenservice, aan een betere service en kwaliteit van hun platform.
Ook in het geval van COVID-19 hebben ze geluisterd naar de behoeftes van de gebruikers. Ze hebben een aantal flexibele boekingsopties opgesteld, annuleringsvoorwaarden versoepeld en omboekingen naar latere tijdstippen mogelijk gemaakt. Ook bieden ze extra educatie met betrekking tot het schoon overdragen van het voertuig en tips voor na de reis.
Sinds de Wereldgezondheidsorganisatie eind januari de uitbraak van het coronavirus tot een internationale noodsituatie verklaarde, houdt Camptoo het laatste nieuws goed in de gaten, om de communicatie naar de verhuurders en huurders zo soepel mogelijk te laten verlopen. Deze uitbraak treft niet alleen hun als bedrijf, maar ook verhuurders die vertrouwen op hun Camptoo-inkomen en huurders wier reisplannen worden verstoord. Ze doen er alles aan om beide partijen eerlijk te ondersteunen.
Vanwege de uitbraak van het Coronavirus, waar reisbeperkingen zijn ingesteld door gezondheidsautoriteiten, proberen Zij zo goed mogelijk mee te denken in de opties die verhuurder of huurder hebben. Omdat reizen mogelijk wordt gemaakt door de verhuurders, is het voor hun moeilijk om te zien dat iemand binnen hun community emotionele spanning of financieel verlies lijdt. Ze weten dat veel van de verhuurders meedenken in oplossingen en stellen het zeer op prijs dat iedereen ongelofelijk flexibel is. In bepaalde situaties, waarin flexibiliteit geen mogelijkheid is voor een verhuurder, hopen ze dat huurders zullen begrijpen dat veel verhuurders afhankelijk zijn van het inkomen dat zij ontvangen door het verhuren van hun camper of caravan.
Heeft een huurder een camper of caravan op korte termijn gereserveerd en voelt hij/zich zich niet veilig om op vakantie te gaan? Dan heeft de huurder de mogelijkheid de reservering te annuleren, waarbij Camptoo de servicekosten omzet in reistegoed voor de volgende boeking. Mocht je overwegen om op de korte termijn op reis te gaan, dan is het advies op dit moment in Nederland te blijven en van tevoren contact op te nemen met de camping/camperplaats of ze geopend zijn.