CampingDreams de nieuw portal bereikt de meeste kampeer-liefhebbers in heel Europa via Social Media.
Aansprekende informatie, goed geformuleerde inhoud op Facebook, hoogwaardige campings en vooral heel veel gevoel voor kamperen, dat is het recept waarmee CampingDreams scoort. Het is nog maar anderhalf jaar geleden dat de eerste post op Facebook verscheen en nu kan dit ‘net even iets andere‘ campingportal al haar kwart miljoenste volger begroeten. De succesformule? Dat is de consequente focus op Social Media en het feit dat CampingDreams op dat gebied de enige is. Het doel is om met zorgvuldig geselecteerde campingdromen nieuwe geïnteresseerden en klanten te bereiken.
Wegdromen met CampingDreams
‘Geen concurrentie, maar inspiratie en zinvolle aanvulling‘ dat wil oprichter Ivar Mensink bieden, ten opzichte van bestaande boekingsites en gevestigde aanbieders van kampeerproducten. De Nederlander uit Lüneburg begon samen met zijn zakenpartner Martin Tillmanns in november 2015 met CampingDreams. Onze roots liggen eigenlijk in de hotellerie ‘maar als je een gezin hebt met drie kinderen en er stroomt nederlands bloed door je aderen, dan kan het bijna niet anders of je hebt ook iets met kamperen‘ aldus Mensink.
Geloofwaardig, authentiek en in drie talen
Vanaf het begin put Mensink, die persoonlijk veel campings heeft bezocht, uit hoogwaardige bronnen: dat resulteert in veelzijdige informatie en blogs waar je als kampeerder heerlijk bij weg kunt dromen. De informatie wordt in het Duits, Nederlands en Engels aangeboden, geliked en gedeeld. Hiermee raakt CampingDreams kennelijk een gevoelige snaar bij kampeerders en bij hen die het willen worden. Hoewel er natuurlijk meer kampeer professionals actief zijn op Social Media, steeg het aantal volgers van CampingDreams spectaculair. De 250.000 volgers verdelen zich voor wat betreft de taal bijna gelijkmatig: ongeveer een derde kiest voor Duits, een derde voor Nederlands en een derde voor Engels. Partners zoals camping Südseecamp en touroperator Selectcamp werken ondertussen samen met CampingDreams om nieuwe klanten te bereiken en als belangrijke aanvulling op hun eigen activiteiten op Facebook.
Breed bereik zonder hoge marketingkosten van zoekmachines
In het afgelopen jaar bereikte Mensink met zijn Facebook posts 32 miljoen Facebook-Views. Mensink: ‘870.000 bezoekers hebben in dezelfde periode via Facebook op CampingDreams.com geklikt en zo toegang gekregen tot alle beschikbare informatie en nog eens 540.000 kliks hebben we voor de websites van onze partners gegenereerd‘. Het doel is om in 2018 ca. 500.000 Facebook volgers enthousiast te maken, van inspirerende informatie te voorzien en mee te laten dromen met CampingDreams. Daarnaast wordt de website uitgebreid met meer functionaliteiten en zal de informatie binnenkort in nog meer talen beschikbaar zijn.
Over CampingDreams
CampingDreams beschrijft geselecteerde campings (zowel kampeerplaatsen als huuraccommodaties) op de Social Media. CampingDreams wordt gerund door Ivar Mensink, consultant in de toeristische sector, en Martin Tillmanns, IT-expert. Samen zijn ze de oprichters van Touristik Sales Support GmbH. Deze onderneming heeft in Wenden momenteel 5 vaste medewerkers en 5 oproepkrachten.
Website CampingDreams