Camptoo heeft als doel om campervakantie bereikbaar te maken

Deelplatform Camptoo, waarmee campers en caravans direct kunnen worden gehuurd van de eigenaar, heeft tenminste 118 mede-eigenaren erbij. Voornamelijk door investeringen uit de Camptoo community is in korte tijd 118% van het doelbedrag gehaald. Na autodeelplatform SnappCar en Peerby, waarmee je spullen kan lenen van de buren, laat ook Camptoo de krachtige combinatie zien van crowdfunding en de deeleconomie.

Wie is Camptoo

Camptoo heeft als doel om campervakantie voor iedereen bereikbaar te maken. Twee jaar na haar oprichting heeft ze het grootste verhuuraanbod van campers en caravans van de Benelux gecreëerd en zijn al meer dan 15.000 nachten geboekt. Oprichter Martijn Peeters: “dit is een win-win voor de eigenaar én de huurder. Caravans en campers staan gemiddeld 48 weken per jaar stil. Nu je ze goed verzekerd via Camptoo kan verhuren worden ze beter gebruikt en gaan de kosten voor gebruik omlaag. Zo is voor iedereen de ultieme roadtrip bereikbaar geworden. Dat t zo’n succes is geworden, is alleen mogelijk gemaakt met onze gebruikers. Daar zijn we super dankbaar voor en via crowdfunding campagne bieden we iedereen graag de kans om mede-eigenaar te worden van het succes.” Camptoo’s business model is simpel: ze ontvangen 15% commissie op de huuropbrengsten en zorgen ervoor dat je als huurder en verhuurder een topervaring hebt.

Met de opbrengst van de crowfunding campagne gaat Camptoo haar deelplatform uitbreiden het buitenland. In eerste instantie naar België en Spanje, maar naarmate zij meer ophalen zijn er ook plannen om het platform toegankelijk te maken voor Zweden en de UK.

Dit is niet het eerste deelplatform dat via crowdfunding kan doorgroeien. Snappcar heeft inmiddels twee crowdfunding campagnes met succes afgesloten. En eerder dit jaar haalde Peerby met ruim duizend investeerders twee miljoen euro op. Daan Weddepohl, oprichter Peerby: “Ik zie een grote toekomst voor de deeleconomie en daarbinnen kan een bedrijf zoals Camptoo een mooie rol spelen.”

“Met Camptoo zien we weer: we leven echt in het tijdperk van de crowd. Nooit eerder waren mensen onderling zo met elkaar verbonden en konden ze zo makkelijk met elkaar ideeën realiseren,” zo stelt ook Simon Douw. Hij is oprichter van crowdfunding bureau Douw&Koren en werkt vaak met ondernemers, waaronder Camptoo, aan de ontwikkeling van crowdfunding.“Crowdfunding en deeleconomieën hebben ditzelfde uitgangspunt: het is dus niet zo gek dat ze elkaar versterken, zoals eerder bij Peerby, Snappcar en nu Camptoo.”

Ook Harmen van Sprang, co-founder ShareNL, het kennis- en netwerkplatform voor de deeleconomie, ziet de versterking van crowdfunding en de deeleconomie:

“Bij Camptoo zie je dat generaties met elkaar verbonden worden: doorgaans is een camper in het bezit van een iets oudere generatie en krijgt de jongere generatie door het deelplatform Camptoo toegang tot iets dat ze zelf vaak niet kunnen of willen kopen. Crowdfunding past goed in de lijn van de deeleconomie, waarbij een kapitaalkrachtigere generatie middelen ter beschikking stelt waar een jongere generatie met goede ideeën vervolgens deelgenoot van wordt. Zo geven we samen vorm aan een nieuwe samenleving.”

Via het crowdfunding platform Oneplanetcrowd kunnen investeerders via een converteerbare lening mede-eigenaar worden. De campagne van Camptoo loopt nog tot eind oktober.

Zie voor de campagne Camptoo.nl

print
Er zijn nog geen waarderingen opgegeven. Ben jij de eerste?

Wij waarderen je mening!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bevestiging *