Toonaangevende beurs Caravan Salon nodigt je uit

0

Toonaangevende beurs voor campers, caravans en uitrusting, met duidelijke groeicijfers / belangrijk signaal voor de beursbranche.

CARAVAN SALON nodigt exposanten, bezoekers en de media van 28 augustus tot en met 5 september 2021 (vakbezoekersdag op 27 augustus) in Düsseldorf uit voor de branchehighlight van het jaar. ’s Werelds toonaangevende beurs voor campers, caravan en uitrusting vindt dan voor de 60ste keer plaats.

“Messe Düsseldorf en de Caravaning Industrie Verband (CIVD) als partner, kijken vol vertrouwen uit naar de ronde verjaardag. De openingsperspectieven voor beurzen, die Andreas Pinkwart, de minister van Economie uit Noordrijn-Westfalen onlangs heeft gepresenteerd, en de ontwikkeling van de stijgende vaccinatiecijfers en de daarmee gepaard gaande dalende infectiecijfers, stemmen ons positief. Op basis hiervan verwachten we dat we aan het einde van de zomer met het plaatsvinden van CARAVAN SALON opnieuw een belangrijk signaal voor de Europese beursbranche af kunnen geven. Het goed functionerende hygiëneconcept ‘PROTaction’ van het afgelopen jaar, zal ook dit keer de basis zijn om een beurs ten tijde van Corona succesvol te kunnen laten draaien. Wij zijn goed voorbereid en zetten alles op alles om van CARAVAN SALON, met het in achtnemen van de hoogst mogelijke hygiënestandaards,  opnieuw een geweldig evenement te maken,” aldus Erhard Wienkamp, directeur van Messe Düsseldorf.

Ook de te verwachten versoepelingen met het oog op de reisbestemmingen stemt de verantwoordelijke directeur positief, daar er dit jaar weer geïnteresseerden uit heel Europa op de vakbezoekersdag worden verwacht. “De voorwaarden voor een succesvolle beurs zijn aanwezig. Caravaning en natuurtoerisme worden steeds populairder. Een bezoek aan de beurs biedt de beste mogelijkheid om live alle voertuignoviteiten te bekijken en informatie in te winnen over bijzondere bestemmingen en over technische innovaties in het toebehoren- en uitrustingssegment,” vult Wienkamp aan.

Podium voor trends, innovaties en noviteiten

Ook in 2021 kunnen bezoekers een uniek aanbod op het gebied van de mobiele vrijetijd verwachten. In vergelijking met het voorgaande jaar, zullen drie extra hallen in gebruik worden genomen. Deze extra oppervlakte vertaalt zich naar een beduidend grotere oppervlakte en ook het aantal exposanten stijgt met circa 45 procent. “Deze groeicijfers onderstrepen dat CARAVAN SALON als impulsgever van de branche dient en als jaarlijks verkoopplatform voor de caravaning-industrie onontbeerlijk is. In Düsseldorf worden de trends, innovaties en noviteiten van het komende seizoen gepresenteerd. Het stemt ons extra gelukkig dat veel exposanten, die het afgelopen jaar niet deel hebben genomen, terug zijn gekeerd,” zegt Stefan Koschke, projectleider Caravaning & Outdoor. Rond de 500 exposanten tonen op een oppervlakte van meer dan 200.000 vierkante meter de hele wereld van het mobiele reizen. In 13 hallen en op het buitenterrein presenteren zij ’s werelds grootste keuze aan caravans, campers, kampeerbusjes, voertuigtechniek, componenten en uitbouwdelen, tenten, mobiele woningen, caravaning- en campingtoebehoren & equipment, outdoor-kleding en – uitrusting, reisbestemmingen en natuurregio’s, camping- en staplaatsen.

Leestip:  OKé Camper Verhuur is een jong, ambitieus bedrijf
Beurzen onmisbaar verkoopplatform

“De vakantievorm Caravaning vertoont sinds bijna een decennium een enorme en aanhoudende groeicurve. De corona-pandemie heeft de trend voor individuele, zelfvoorzienende vakanties en regionaal reizen een extra boost gegeven,” zegt Daniel Onggowinarso, directeur van de CIVD. “Campers en caravans zijn emotionele producten. Potentiële klanten willen voertuigen ‘live’ zien en aanraken, wat digitaal niet mogelijk is. De live productpresentaties bespoedigen een aankoopbeslissing aanzienlijk, zoals het grote succes van CARAVAN SALON in de afgelopen jaren heeft bewezen. Evenementen zoals beurzen zijn onontbeerlijk als verkoopplatform en als mogelijkheid om merken en producten te presenteren. Dat geldt vooral voor een middelgrote branche zoals de onze.”

Compact en connected – toonaangevende beurs voor talrijke innovaties

Daar vrijwel alle exposanten die het afgelopen jaar hun deelname hadden geannuleerd, in de beurshallen van Düsseldorf terugkeren, presenteren weer vrijwel alle gerenommeerde, internationale producenten hun complete productportfolio. Ook enkele nieuwe merken vieren dit jaar in Düsseldorf hun wereldpremière. Van compacte modellen voor starters tot aan luxemodellen, die geen wens onbeantwoord laten en expeditiemodellen voor ruwe terreinen, zal alles te zien zijn. “CARAVAN SALON is en blijft het beste platform om een allesomvattend, maar tevens gecomprimeerd overzicht te krijgen op de markt – en dan specifiek voor nieuwkomers, die een grote informatiebehoefte hebben,” aldus Onggowinarso.

Leestip:  Jaarbeurs Utrecht wordt grootste camping van Nederland

De toonaangevende beurs in Düsseldorf is het moment waarop de branche haar technische innovaties en productnoviteiten presenteert. De verbinding van verschillende apparaten in het voertuig is een aanhoudende trend. Op het gebied van caravans, die in de afgelopen jaren een beetje in de schaduw van de recordomzet voor campers stonden, groeit het aanbod. Bij jongere doelgroepen, vooral jonge gezinnen waarbij de ouders tussen de 35 en 45 jaar zijn, is de interesse sterk gegroeid. Bij campers is er vooral veel vraag naar uitbouwmogelijkheden en ook de vraag naar compacte modellen blijft onveranderd groot: met een eenvoudige bediening, slimme opbergruimtes en aantrekkelijke instapprijzen worden vooral jonge kopers en caravaning-nieuwkomers aangesproken. Nieuwe indelingen en inrichtingsmogelijkheden bieden de mogelijkheid, het voertuig naar eigen individuele wensen vorm te geven. En uiteraard kunnen klanten uit een groot scala aan basisvoertuigen kiezen.

Nieuwe halindeling

De groeicijfers van CARAVAN SALON vergeleken bij de voorgaande editie en de integratie van de reis-, natuur- en outdoor-segmenten in de themawerelden Equipment & Outdoor en Travel & Nature maken een verandering van de hallenindeling noodzakelijk.

De integratie van hal 3 in de rondgang is geheel nieuw. Dit wordt de thuishaven voor de exposanten in de segmenten TRAVEL & NATURE en EQUIPMENT & OUTDOOR. Het aanbod in hal 3 wordt aangevuld met exposanten en handelaren voor tenten en voortenten en de directe verkoop.

Hal 17 zal dit jaar weer in gebruik worden genomen en zal geheel met campers worden bezet. Meer dan 220 exposanten in het segment TECHNOLOGY & COMPONENTS vormen de B2B-afdeling van CARAVAN SALON en leiden ertoe dat ook hal 14 weer zal worden toegevoegd. De exposanten uit de segmenten voertuigtechniek, componenten en bouwdelen zijn zodoende in de naast elkaar liggende hallen 13 en 14.

De grootste oppervlaktegroei genereren de aanbieders van kampeerbusjes, die de hallen 12 tot en met 15 geheel in beslag zullen nemen.

Hal 5 blijft gereserveerd voor het PREMIUM-segment met luxemodellen, seriemodellen en off the road-voertuigen. In de hallen 1 en 4, 9 tot en met 11 en 16 en 17 zijn zoals gebruikelijk de campers en caravans te vinden.

Leestip:  Klein behuisd tot formaat XL: alles op wielen tijdens Camper Caravan Wereld
Digitale aanvulling

Naast de live-presentaties die een beurs mogelijk maakt, biedt CARAVAN SALON voor het eerst ook digitale aanvullingen zoals matchmaking, online presentaties, video-showrooms en een hybride forum in het segment toerisme. “Voor, tijdens en na de beurs brengt de matchmaking-tool de bezoekers met het juiste aanbod samen. Vakbezoekers en natuurlijk ook consumenten kunnen met de producenten in contact treden, hen in virtuele meeting rooms ontmoeten, maar ook een afspraak ter plaatse op CARAVAN SALON plannen. Ook in het toerisme-segment zullen we met Travel & Nature connected’ een virtuaal platform creëren en online interessante presentaties op het gebied van toerisme ter beschikking stellen van mensen, die zelf niet in staat zijn de beurs te bezoeken. Bovendien staat er een techniekdag voor het B2B-segment ingepland, waar toebehoren-aanbieders zich met een online presentatie van de noviteiten die ze op hun beursstand zullen laten zien, ook tot geïnteresseerde klanten uit Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Australië kunnen wenden. Met deze stappen ontwikkelen we het platform CARAVAN SALON met het oog op de toekomst en bieden exposanten en bezoekers het beste uit de analoge en digitale beurswereld,” aldus projectleider Stefan Koschke. Verschillende websessies zullen ook na de beurs on demand in een video library ter beschikking staan.

Actuele informatie en noviteiten zijn op het internet te vinden op www.caravan-salon.de.

Nog geen waarderingen

Wat is je waardering?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bevestiging *