Glamping: beste uitknop voor schermstress – Laptopbanen, smartphones die aan onze handen geplakt zitten en notificaties die ons uit de ontspanning en concentratie halen.
De constante stroom van notificaties, nieuws en agenda-afspraken laat weinig ruimte over voor echte rust. Eurocamp biedt die uitknop – met glamping op de mooiste plekken in Europa, waar natuur en comfort hand in hand gaan.
Comfort en natuur
Onze hersenen zijn simpelweg niet gebouwd voor de digitale overload van vandaag. Maar hoewel we verlangen naar rust, groen en buitenlucht, willen we op vakantie niet terug naar het stenen tijdperk. Glamping, wat staat voor glamorous camping, is het middel bij uitstek voor deze digitale detox.
Glamping bij Eurocamp combineert het beste van twee werelden: wakker worden in het bos of aan zee, maar dan in een luxe bed in een sfeervolle safaritent, boomhut of lodge.Geen gesleep met tentstokken of koken op wiebelende gaspitjes, maar een eigen badkamer, een goed uitgeruste keuken en een terras waar je eindelijk dat ene boek uitleest. Glamping is zo niet alleen een vakantie; het is een reset voor lichaam en geest en laat zien dat ontspanning en comfort prima samengaan.
Groot poppenhuis
Wat glamping zo bijzonder maakt, is de verbinding tussen luxe en de natuur. Zo vind je, tussen de vele bomen van camping Domaine de Massereau in de Zuid-Franse regio Languedoc, de Super Lodge Tent. Deze tent doet zijn naam eer aan, want het voelt als een lodge, maar lijkt op een tent. De accommodatie heeft een stevige en mooie houten constructie en comfortabele kamers met een fijn buiten terras.
Of wat dacht je van de Air Lodge Tent: een mooie houten lodge van twee verdiepingen op de camping Atlantic Club Montalivet (Gironde, Frankrijk). Er is nagedacht over de lichtinval en de canvasoverkapping geeft tóch dat tentgevoel. Bovendien vinden veel kinderen het een super plek, omdat het lijkt of ze in een sprookjesachtig en levensgroot poppenhuis wonen.
Glamping steeds populairder
Dat behoefte aan ontspanning in de natuur serieus is, blijkt ook uit cijfers. Volgens onderzoeksbureau Research & Markets groeide de wereldwijde glampingmarkt van 3,77 miljard dollar in 2024 naar 4,11 miljard dollar in 2025. Naar verwachting groeit dit door naar 6,66 miljard dollar in 2030.
Eileen Wernsen, marketingmanager bij Eurocamp: “Glampingis meer dan een trend; het is een bewuste lifestylekeuze. We zien dat gezinnen en stellen steeds vaker op zoek zijn naar rust, ruimte en échte momenten samen – ver weg van schermen en notificaties. Onze campings maken dat mogelijk, zonder concessies aan comfort.”
Over Eurocamp
Eurocamp is een onderdeel van de European Camping Group. Al meer dan 50 jaar biedt Eurocamp luxe campingvakanties aan op meer dan 400 campings in 13 landen van Europa. Eurocamp verhuurt verschillende soorten accommodaties: van de klassiek ingerichte bungalowtent tot de meest stijlvolle luxe stacaravan. Op de camping staan eigen medewerkers klaar voor de gasten.
Meer informatie over Eurocamp – Website: www.eurocamp.nl